Page 15 - JT FO Report_2022
P. 15

Hra času














                                                               Stejně jako budování rodinného majetku i jeho předá-
                                                               vání dalším generacím chce svůj čas. Nešťastné příběhy
            55 %                        53 %                   a rodinné osudy, které nám v podstatě denně pandemická

                                                               doba zrcadlila, a tak zhmotnila lidskou pomíjivost a po-
                                                               třebu mít v majetku pořádek. Právě ono memento mori je
      Možnost přejít z pozice pod-  Můj věk nebo zdraví.
     nikatele do role investora, který                         nejčastější příčinou změny postoje k předávání majetku.
      neřídí firmu na denní bázi, ale                          Černé scénáře toho, jak to špatně může dopadnout, když
     spravuje a zhodnocuje majetek.
                                                               se v předávání neudělá pořádek nebo se zcela zanedbá,
                                                               jsou dle našich respondentů (77 %) jedněmi z nejsilnějších
                                                               pohnutek a motivátorů, proč aktuálně řešit předávání.

            32 %                        31 %                   K dalším silným motivátorům pro předání majetku patří bez
                                                               rozdílu věku respondenta možnost neřešit podnikání a vě-
                                                               novat se rodině či si užívat života (74 %), možnost dlouho-
        Změny na trhu mého           Odchod dětí z místa       dobého zajištění dětí a vytvoření pokračující vazby mezi
       podnikání, které vyžadují   bydliště, z regionu nebo
           nový přístup.               do zahraničí.           rodinou a podnikáním (69 %), případně možnost postupné-
                                                               ho předávání, kdy další generace získá práva a povinnosti
                                                               postupně (57 %). Silnou motivací je také možnost přejít
                                                               z pozice podnikatele do role investora, který neřídí firmu
                                                               na denní bázi, ale spravuje a zhodnocuje majetek (55 %).
                                                               Zejména u starších respondentů je pak motivátorem věk
                                                               a zdraví (63 %), u mladších častěji vize, že děti na jejich
                                                               podnikání navážou (57 %). To může být dáno jednoduše
                                                               tím, že mladší děti ještě dovolují respondentovi snít o tom,
                                                               že půjdou v jeho stopách.



                                                                                          J&T Family Office Report 2022 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20